Behin
Tomboy Filma ikusita, honen analisia eginda eta klasean eztabaida
sortuz, zeregin berri bat eskatu ziguten: gorputzaren papera ikaskuntza
instituzioaren barruan eta kanpoan islatzen dituzten argazkiak botatzea,
igotzea eta hauetaz hausnartzea. Beraz, lehenengoz, klase barruko argazkiekin hasiko naiz
KLASE BARRUKO ARGAZKIAK
Lehenengo argazki
honetan, ikus daiteke nola ikasleen gorputza eta akzioek ardura
gutxikoak direla. Haien arreta maila oso baxua da eta desmotibazio
handia nabaritzen da haietan.
Bigarren
Hezkuntzako ikasleak dira, beraz, bertan derrigortuta daude seguruenik.
Agian gustoko ez duten zerbait egitera behartuta egoten dira eta
horrexegatik datoz haien patxada.
Bigarren argazki
honetan ikus daiteke nola giro-tokia aurreko argazkiaren bera dela.
Aurreko protagonista gehienak ez dira bertan agertzen, agian
tutorearekin ari dira hizketan eta. Baina bai nabaria dela gorputzek
beste egoera batean kokatuta daudela. Adibidez argazkian ageri den
mutikoa fitxekin eskuetan dabil. Horrek emandako gaiarengan interesa
duelako sinua izan daiteke.
Hirugarren argazki
honetan, hainbat ideia atera dezakegu. Lehenengoz, ikaslearen gorputzak
nekea eta logurea adierazten duela. Bigarrenez, bere atentzio-maila oso
baxua edo hutsa dela. Eta azkenik bere motibazio-maila bere
atentzioarekin batera datorrela, beraz, oso baxua edo hutsa ere dela
ziurtatu daiteke. Egoera hau gehienetan ematen da klaseko lehenengo orduetan edota
azkenetan non nekea nabariagoa den. Dena den, gorputzeko jarrera batzuk
errespetu faltatzat hartuko lirateke eta hau horietako bat izango
litzateke dudarik gabe.
Laugarren argazki
honetan, ikus daiteke nola mutikoaren atentzio-maila altuagoa dela.
Irakaslea zuzenki begiratzen ari du haren azalpenak arreta handiarekin
entzunez. Ikasgaia gustoko izango du seguruenik eta lan egiteko gogoak
dituela nabari daiteke koadernoa mahaiaren gainean du eta. Haren jarrera egokitzat
hartuko nuke klase barruan egoteko. Haren eskuen kokapena ohikoena
izaten da. Esku bat mahaiaren gainean haren burua tente mantentzen duena
eta beste eskua librea prest hura altzatzeko eta galderaren bat egiteko
edo haren koadernoan apunteren bat hartzeko.
Azkenengo argazkian,
mutiko bat ikus daiteke aldi berean mobilarekin eta ordenagailuarekin
dabilena. Teknologia egokia izan daiteke eskola giroan informazioa
bilatzeko, lanak egiteko... baina ikasle honen erabilera ez da
horretarako konkretuki. Mutikoaren
gorputza interesa handia ematen ari diola mobilean eta ordenagailuan
ikusten ari denari erakusten du. Aldiz, ez du irakasleari ezta
begiratzen ere. Ez dago ezertarako klaseko giroaren barruan sartuta.
Mundu birtuala da sartuta dagoen leku bakarra momentu hartan eta
irakasleak hari zerbait galdetuz gero, guztiz galduta egongo litzateke.
No hay comentarios:
Publicar un comentario